Powered by ZigaForm version 3.9.9.5.9

Servicii funerare complete

NON STOP

0728 003 002

0727 850 017

Deces in accident – proceduri legale

Deces in accident – proceduri legale

Uneori viata smulge brutal de langa noi persoanele dragi, fara vreun avertisment. Acest lucru ne intoarce lumea pe dos prin modul intempestiv in care isi face aparitia. Tocmai din acest motiv pierderea unei persoane dragi prin deces in accident este resimtita mult mai intens ca in cazul unui deces previzibil. Dar asta nu inseamna ca pierderea este mai putin importanta, ori ca suferinta este mai mica. Nu, nici vorba de asa ceva. Difera doar modul in care intram in contact cu vestea disparitiei. Sau timpul mai lung sau mai scurt pentru a constientiza disparitia.

Obtinerea documentelor legale

Ca si in cazul decesului la spital ori a decesului la domiciliu trebuie indeplinite anumite formalitati legale. In urma acestora se vor obtine documentele legale si apoi se va putea efectua inmormantarea corpului neinsufletit. Diferenta principala o reprezinta obligatia efectuarii autopsiei care va stabili cauza mortii. Aceasta etapa conduce la eliberarea Certificatului Medical Constator al Decesului si apoi a Certificatului de Deces (CMCD) si Adeverintei de Inhumare. Fara aceste documente nu poate avea loc inhumarea.

pachet funerar dece la spital

Autopsia medico-legala se efectueaza la minim 24 de ore de la deces, iar CMCD este eliberat de catre medicul legist. Certificatul de Deces (ca si Adeverinta de Inhumare) se obtin de la Serviciul de Evidenta a Populatiei sau Primaria pe raza careia s-a produs decesul. Documentele se elibereaza in cca 2-3 ore de la depunerea dosaului cu urmatoarele documente:

  • certificatul medical constatator al decesului;
  • actul de identitate al persoanei decedate (nu se mai restituie);
  • certificatul de nastere al persoanei decedate;
  • livretul militar (pentru persoane cu varsta mai mica de 60 de ani) sau declaratie ca nu exista documentul;
  • dovada eliberata de Parchet

Obtinerea ajutorului de deces

Dupa obtinerea documentelor legale de deces se poate depune dosarul pentru obtinerea ajutorului de deces in cazul in care persoana decedata era asigurata in sistemul de stat. Informatii complete privind acordarea ajutorului de deces, documentele necesare, unde trebuie depusa cererea gasiti in acest articol.

Obtinerea despagubirilor pentru deces in accident

In functie de tipul accidentului (rutier, de munca, aviatic, maritim, casnic, de vanatoare, dezastru natural, etc.), familia persoanei decedate poate solicita si obtine depagubiri materiale de la asiguratorul evenimentului nefericit in care si-a pierdut viata. Bineinteles ca persoana decedata trebuie sa aiba calitatea de victima, adica sa nu se faca vinovata de producerea accidentului respectiv. Pentru o mai buna intelegere a mecanismelor de acordare a despagubirilor va recomandam sa apelati la sfatul unui profesionist – avocat specializat in daune accidente.


Ati putea fi interesati si de: